Saturday, October 2, 2010

Management posting

Part 1

Alhamdulillah..hurrmm..(akhirnya Berjaya saya lalui management posting..sight..)
On the first day..hmm..only Allah knows how palpitation nya saya…(tapi, sebenarnya tak la berdebar sangat pun..biasa-biasa je..) semuanya gara-gara konpius and tak faham roles yang sepatutnya saya mainkan dalam ward.. incharge nurse? Intervention nurse or admission or records nurse? Last-last jadi cubical nurse..everything in hands…hehe..

Tetapi, yang bestnya..sebab selalu saja Allah takdirkan saya berposting and bekerja bersama staff yang baik-baik and sudi mengajar..(yang lain pun baik-baik juga..hehe) especially…yang saya rasa terhutang budi sangat adalah pada “staff nurse Salmi”.

First time night shift dengan dia..boleh dikatakan semua benda dia ajar saya.. indent DDA drug, write report, tegur kesilapan saya buat, bagi chance saya pass report, many more..huhu..ada la rasa skit-skit macam staff nurse..because macam betul-betul manage patients. Cumenya, rasa responsibility tu..masih lagi kureng..sebab bila Doktor tanya tentang patient, mesti tanya staff nurse..tak tanya saya walau saya juga manage patient tu..( doctor takut.. kalau tanya saya, saya tak dapat jawab..hehhe..)

Ortho male (kenangan 5), memang setiap hari aktif..ada-ada je..new admission..saya pulak terbelit-belit lidah baca diagnosis patient..tambah-tambah macam-macam short form yang baru dan saya tidak faham..contoh: ILN, DRUJ,EXT FIX,#,FL POP,w/d,L/W…etc..bla-bla..tetapi, ‘ala kulli hal..Allah permudahkan saya..
Tetapi, pengajaran yang sangat significant pada saya adalah…..suatu petang, sedang say abaca patient bed ticket…tetiba..

To be continue…

No comments:

Post a Comment