Saturday, September 18, 2010

Perginya seorang Murobbi..

Terkesima saya seketika apabila seseorang mengkhabarkan pemergian Ustaz Dahlan pada tanggal 18 september 2010. Tetiba hati saya sayu..terasa sangat seperti kehilangan..kehilangan satu harta yang cukup berharga.Walau hakikatnya, saya tidak pernah mengenali beliau, jauh sekali bersua muka. Namun, saya tahu dia seseorang yang cukup bermakna bagi insan-insan yang pernah mengenalinya..


Dia merupakan seorang yang gigih menyemai "cinta" dalam relung-relung jiwa..saya yakin, biarpun dia pergi menunaikan janji pada NYA, cahaya "cinta" yang yang pernah ditanamnya akan tetap subur bercambah dan pemergiannya akan menjadi sumbu api semangat sebuah perjuangan..




Semoga Allah meletakkan beliau bersama orang-orang yang solleh..ameen


baca seterusnya..
al-faithah
onesaiful
kehilangan isteri
Dedikasi utk Uztaz Dahlan
Perginya seorang pejuang

"Sejarah adalah catatan keajaiban. Tetapi, cinta adalah rahsianya.." (Anis Matta)

2 comments:

  1. Innalillah..

    ramai yg telah membuktikan janji pada Tuhannya
    semoga kita termasuk dalam senarai yang menunggu, dan tetap teguh memegang janji..

    ReplyDelete
  2. insya Allah..

    moga kita antara yang terpilih...ameen

    ReplyDelete