Monday, April 23, 2012

Bahagia dan membahagiakan

siapa yang tidak mahu bahagia..semua orang mengimpikan bahagia. Dipenuhi dengan senyuman gembira bersama orang-orang yang dicintai. Mencintai dan dicintai.
                                                                           Bahagia

 Bahagia itu ada disini.. dihati kita..bahagia itu tidak terletak pada harta, tidak juga pada rupa, jauh sekali pada gelak tawa semata. Bahagia itu ada dalam diri kita. Sejuah mana kita redha dan mensyukuri nikmatNya..itulah ukuran kebahagiaan kita.

 Bahagia itu juga sejauh mana kita bisa membahagiakan diri kita.. orang yang tidak bahagia tidak mungkin dapat membahagiakan orang lain “ faqqidu syai la yukhthi..” ‘yang tiada sesuatu tidak mungkin dapat memberi..” Andai masih lagi diberi kesempatan.. alangkah indahnya jika kita belajar untuk menjadi insan bahagia agar kita bisa membahagiakan mereka sekeliling kita..

 Dan sesungguhnyya bahagia itu bisa tergambar dalam riak senyuman kita.. dan senyuman manis itu bisa menjadi penuh barakah pembuka pintu hidayah buat insan yang melihatnya..

2 comments:

  1. salam hakak teman serumah,

    bahagia itu subjektif. yang terkadang lahir dari senyum. senyum yang memang 'senyum'.

    senyum yang kita je tahu apa maknanya.

    kan kaksu?

    ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm tecer syida..

      ya..biarlah makna itu kita simpan ia dalam-dalam. Rahsia antara kita dan DIA.. tetapi, biarlah senyuman yang terukir bisa membahagiakan mereka disekeliling kita..

      tapi kan, kadang-kadang terubat segala bila mampu menitip bahagia mereka disekeliling kita..

      kan tecer shida?
      (^_^!)

      Delete