Tuesday, December 20, 2011

Dengan rahmatNYa..

Ya, dengan rahmatNya yang tidak pernah kering...ku masih bisa lagi merasainya hingga kini..terasa benar kekerdilan diri yang tidak punyai apa-apa..yang miskin segala-gala..tanpaNya siapalah aku…kerana dengannamaNya aku masih lagi hidup hingga kini..

“ dan apa-apa nikmat yang ada pada dirimu adalah semuanya dari Allah..”

Dia hanya pinjamkan nikmat itu kepada hamba-hambaNya..agar…”…liyab lu wakum ahsanu ‘amala.. supaya Dia menguji kamu siapa di antara kamu yang lebih baik amalnya” (67:2)

Satu demi satu Dia titipkan tarbiah buat diriku..dalam wajah duka..dalam wajah kesakitan dan kecewa ..juga dalam wajah gembira..namun, di setiap babak kehidupan itu sungguh ku merasakan kasih dan cintaNya menyelubungi setiap denyut nadi dan setiap hembusan nafasku..

Biarlah keadaan ku kini menjadi peringatan terbaik buat diriku..betapa siapalah diriku tanpaNya dan tanpa tarbiah Islam..

Ya Allah.. biarlah relung hati ini dipenuhi dengan cintaMu agar ku tidak lagi menagih cinta yang fana…yang membutakan segala..yang melalaikan segala..kerana dengan hanya cinta padaMu sahaja bisa menyelamatkan segala..di sini dan juga di sana

No comments:

Post a Comment