Tuesday, May 17, 2011

Selamat Hari Guru

Selamat Hari Guru buat semua guru, buat semua murobbi dan buat semua pendidik yang berbuat ikhlas keranaNya.. Mulianya seorang guru kerana ketabahan, keikhlasan dalam mendidik anak-anak bangsa, pemuda-pemuda islam menuju kejayaan tanpa mengharapakan apa-apa. Sanggup bersengkang mata, berkorban segala, harta, masa, tenaga, perasaan, bahkan mungkin jiwa.. hanya kerana perasaan  "cinta" untuk mendidik..




"you raise me up"

when I am down and, oh my soul so weary,
when troubles come and my heart burdened be,
then, I am still and wait here in the silence,
until you come and sit a while with me.

 
you raise me up, so I can stand on mountains,
you raise me up, to walk on stormy seas,
I am strong, when I am on your shoulders,
you raise me up, to more that I can be.

 
you raise me up, so I can stand in heaven,
you raise me up, to avoid stormy sins,
I am strong, when I am in your prayers,
you raise me up, to more that I can be.


 

(Pernah kena rendam dalam kolam ikan yang pekat kehijauan kerana tidak lipat tudung, tidak pakai lencana. pernah kena denda kena berdiri dalam kelas sebab tak dapat jawab soalan and tak siap kerja sekolah, pernah juga ponteng kelas sebab tak suka cikgu tu, pernah masuk kelas lambat gara-gara beratur panjang nak makan mee sup kegemaran, pernah ponteng assembly sebab takut kena sport check, sentiasa buat bising masa assembly, pernah tarik muka dekat ustazah, pernah fly sewaktu di asrama- biar apa pun yang saya buat.. mereka tidak pernah berhenti mendididk dan mengajar saya sehingga saya menjadi diri saya hari ini.. jazakallah.. Hanya Allah yang mampu membalasnya.)

Yang manis  Sentiasa..
- Saya sangat suka subject Nahu Soraf, sebab saya suka kat ustaz yang mengajar.Dia selalu puji saya. kesannya, saya hafal semua yang di ajar dari kulit ke kulit buku. Sehingga saya menjadi almost pelajar kesanyangan ustaz (huu..jauhkan saya dari riak)
- Sehingga sekarang saya sering teringat dekat ustaz tafsir saya semasa di MMP. Waktu kelas dia saya sentiasa tidur (angguk sentiasa).. tetapi, sehingga kini, tafsir al-mulk yang uztas ajar melekat dalam hati saya. sehingga setiap kadang-kadang setiap patah ayat yang saya baca, saya teringat olahan ayat dari ustaz. (Saya tidak tahu ustaz masih ada lagi atau tidak, tapi, sungguh semoga ustaz mendapat ganjaran dari Allah).
-kelas fizik yang always buat saya pening lalat.. cikgu-cikgu.. layan je..
-kelas tarikh islam: sangat suka, saya suka ustazah...saya kenal dan tahu dinasti muawiyah dan abasiyah
-kelas add math: pernah cikgu Hariza bagi telor ayam pada saya..huuu pedas!
-Buat cikgu Zabiah, cikgu pertama yang menyentuh nubari kecil saya tatkala saya di sekolah rendah.. You almost my sun..
-class-class favourite untuk tidur; BM, syariah islamiah, Qs sunnah, Tafsir, Fizik..almost.. (sometimes, stupor..)
- Tp, bestnya..dalam kenalan saya (tak nakal mana kot), saya masih dikenali sebagai pelajar skema bagi sesetengah mereka yang lebih nakal dari saya..hee...

THANKS FOR EVERYTHINGS!!

Special tribute to My mum and my Dad who are the first teacher in Life..

Dreaming to be a teacher.. (^_^)

No comments:

Post a Comment