Tuesday, August 26, 2014

Skills..

Sungguh orang kata. Kadang, nak bersosial dengan orang ini..bukan satu perkara yang mudah. Lain orang lain cara lain ragam. Mungkin betul kata pepatatah, rambut sama hitam hati lain-lain. Masing-masing kita tidak boleh jangka dengan gaya dan cara orang lain...Paling penting kita sendiri yang kena bijak mengurus dan mengatur apabila berhadapan dengan orang yang berbabgai. Kadang tercabar juga prinsip dan cara hidup kita.
Paling best, rasa tak boleh terima dengan cara orang lain. Alasan, sebab rasa kita betul dan kita paling bagus. Itulah yang menjadi halangan untuk kita muhasabah dan baiki diri kita. Ya ...tidak dinafikan kadang ada benarnya memang kita yang betul..Tetapi, tidak salah jika kita menerima dan memandang teguran tersebut ...paling tidak sebagai cabaran untuk kita melangkah dan meloncat ke lebih depan.. Mengahadapi kerenah orang sebegitu sebenarnya mengajar kita untuk lebih sabar, professional, dan matang dalam menilai sesuatu.. Huhu walau hakikatnya memnag menyampah dan salah dia..huh.. Just bagitahu diri kita..its part of challenges to face next successful..




Huhu..biarlah dia dengan dunia dia yang asyik tu.. semoga dia sedar dan kita menjadi insan yang lebih pemurah untuk lebih bersyukur..Insha Allah..

No comments:

Post a Comment